четвер, 22 лютого 2018 р.

Реалії інклюзії в Україні

Реалії інклюзії в Україні

У сучасному світі інтеграція дітей із особливими освітніми потребами в ма­сові освітні заклади – це глобальний суспільний процес, який стосується всіх високорозвинених країн. Його основою є готовність суспільства і держави переосмислити систему ставлення до інвалідів та осіб із обмеженими можливос­тями здоров’я з метою реалізації їх прав на надання рівних з іншими можливостей у різних галузях життя, включаючи освіту.

Реформа освіти в Україні покликала до життя й реформу в спеціальній освіті дітей з особливими потребами. У нашому суспільстві є різні категорії маленьких громадян, певна частина з яких має проблеми, пов’язані зі здо­ров’ям та розвитком. На жаль, сьогодні спостерігається тенденція до зрос­тання кількості дітей, які потребують соціальної адаптації, корекційно-реабіліта­ційної допомоги.
В Україні діти з відхиленнями в розвитку здобувають освіту в спеціаль­них навчальних закладах або закладах комбінованого типу – спеціальних сад­ках (групах), школах-інтернатах та реабілітаційних центрах. Проте на сьогодні в Канаді, США та європейських країнах накопичено значний досвід залучення дітей з особливими потребами до навчання в найближчих за місцем прожи­вання закладах загального типу. Визнано, що діти в таких умовах краще адапту­ються до навколишнього середовища, оволодівають соціальними навич­ками, почуваються більш самостійними, потрібними в суспільстві.
Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного дос­тупу до якісної освіти дітям із особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання в загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосу­вання особистісно-орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивіду­альних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей.
  1. Метою інклюзивного навчання є реалізація права дітей із особливими освіт­німи потребами на освіту за місцем проживання, їх соціалізація та інтегра­ція в суспільство, залучення сім’ї до участі в навчально-виховному про­цесі.
  2. Основними завданнями інклюзивного навчання є:
  •   здобуття дітьми з особливими освітніми потребами освіти відповід­ного рівня в середовищі здорових однолітків відповідно до Державного стандарту загальної середньої освіти;
  • забезпечення різнобічного розвитку дітей, реалізація їх здібнос­тей;
  • створення освітньо-корекційного середовища для задоволення освіт­ніх потреб учнів із особливостями психофізичного розвитку;
  • створення позитивного мікроклімату в загальноосвітньому навчаль­ному закладі з інклюзивним навчанням, формування актив­ного міжособистісного спілкування дітей із особливими освіт­німи потребами з іншими учнями;
  • забезпечення диференційованого психолого-педагогічного супро­воду дітей із особливими освітніми потребами;
  • надання консультативної допомоги сім’ям, які виховують дітей із осо­бливими освітніми потребами, залучення батьків до розроб­лення індивідуальних планів та програм навчання.

В 2016 році в Україні зареєстровано:
дитячого населення
6809132
у тому числі дітей з порушеннями психофізичного розвитку
702680
з них навчаються в загальноосвітніх установах
40755
більшість  - на індивідуальному навчанні


Немає коментарів:

Дописати коментар